הלב הוא לא סתם משאבה, הוא מרכז ההבנה, הבינה והחיים.
כשאדם סובל הלב מבין וחש את הסבל. הלב בעצם מנהל את כל הגוף, הוא כמו "המפקד הראשי" של שאר האיברים בגוף, וכדי להנהיג הוא חייב להיות ער וחזק, ומלא כוח.
לפעמים קורה שהלב מאבד שליטה, שוכח לקחת פיקוד ונהיה סוג של "לב טיפש", נשלט על ידי פחדים, אמונות מקטינות, ותאוות. הכוח שלנו כבני אדם הוא בלב. לב חזק לא מפחד מכלום.
לב חזק יודע לשלוט, להתגבר, לאהוב. הקנאה, התאווה , והזלילה סוגרים לנו את הלב. אבל אל תדאגו יש דרך לפתוח אותו בחזרה, על ידי צדקה. חסד. נתינה.
כל מעשה טוב הוא מפתח קטן שמרחיב את הלב. תזכרו היצר הטוב הוא כמו "ילד מסכן וחכם". מסכן בגלל שרק מעטים מקשיבים לו, וחכם כיוון שהוא מוביל אותנו לדרכים טובות.
והיצר הרע הוא כמו "מלך זקן וטיפש" אנשים נוטים לציית לו כי הוא מלך אבל העצה שלו לא חכמה. אז תשאלו את עצמכם – מי שולט בלב שלכם? ומתי בפעם האחרונה פתחתם אותו באמת? יש לנו זכות בחירה תבחרו בטוב